اتاق تهران خواستار رفع مشکلات موجود در تامین نهاده های دامی شد

رئیس اتاق بازرگانی تهران از معاون اقتصادی دولت خواست تا مشکلات موجود در فرآیند تامین نهاده های دامی مبتنی بر۳ محور ارائه شده از سوی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور تسهیل شود.

به گزارش  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیمخبرگزاری تسنیم مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی طی نامه‌ای به محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات موجود در فرآیند تأمین نهاده‌های دامی شد.

در متن این نامه آمده است:

احتراماً همانگونه که استحضار دارید اتخاذ سیاست‌های متناسب با شرایط پیش‌رو در رابطه با امر خطیر تأمین نهاده‌های دامی کشور از حیث اهمیت با نیازهای معیشتی گسترده‌ترین طیف مصرف‌کنندگان و حلقه‌های واسط مربوطه از اهم اولویت برخوردار است و تاکید رئیس جمهور محترم در جلسه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی مبنی بر لزوم تسریع در ایجاد ثبات در بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی و روند ترخیص کالای رسوب شده در بنادر و گمرکات کشور نیز در راستای درک همین اهمیت است.

قاعدتاً تلاش مستمر فعالان بخش خصوصی در امر تأمین نهاده‌های دامی با عنایت به پیچیدگی شرایط تحریم و موضوعاتی نظیر نحوه ارتباط با فروشندگان خارجی، تأمین و تخصیص ارز و انتقال آن، رعایت و تأمین مستندات استاندارد محصول در شرایط یاد شده و در نهایت پوشش بخش عمده ای از نیازهای نهاده‌های دامی کشور علیرغم تحمل دشواری شرایط یاد شده از محدوده وسعت نظر آن مقام محترم پنهان نیست.

در این رابطه و با اتکا به استحصال تجربیات مذکور «اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران» طی نامه 4292 مورخ 16 شهریور 1400 در حوزه‌های تبیین سیاست‌های تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز، تجهیز امکانات لجستیک کشور، تنظی فضای رقابت بخش‌های دولتی و خصوصی نقطه نظرات خود را اعلام داشته که در راستای احکام مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به پیوست تقدیم می‌گردد. بدیهی است اتاق تهران همواره آماده تأمین ظرفیت‌های کارشناسی خود و تشکل‌های زیربط جهت همکاری با آن دولت محترم در ایفای مأموریت خطیر خود خواهد بود.

نامه رئیس اتاق بازرگانی تهران به معاون اقتصادی رئیس جمهوری پیرو جلسه هیأت رئیسه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در مورخ 14 شهریور 1400 و تشریح موانع و چالش‌های تأمین نهاده‌های دامی صورت گرفت.