رییس حفظ نباتات کشور: اجازه خسارت مجدد ملخ ها به محصولات كشاورزی را نمی دهیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ایجاد هماهنگی جهت مبارزه با آفت ملخ در هرمزگان، گفت: با تجربه ۲ ساله و امکانات و تجهیزاتی که فراهم شده است، اگر با ریزش مجدد آفت ملخ مواجه شویم اجازه نخواهیم داد که خسارتی به محصولات کشاورزی کشور وارد شود.

کیخسرو چنگلوایی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های تولیدی، زراعی و گلخانه ای شهرستان حاجی آباد افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ به همت مسئولان و کشاورزان هرمزگانی ۲۰ درصد از سطح مبارزات کشور با آفت ملخ صحرایی در این استان انجام شد که معادل ۲۱۶ هزار هکتار بوده است.
وی بیان داشت: اگر مبارزه با ملخ صحرایی به موقع، موثر و مفید در مزارع و باغات کشاورزی هرمزگان انجام نمی‌شد می‌توانست موجودیت کشاورزی این استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.
مشاور وزیر کشاورزی در ادامه با ابراز رضایت از اجرای طرح‌های کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد: طرح‌های کشاورزی در این شهرستان به صورت علمی و کارشناسی شده از بعد کمی و کیفی از جمله استفاده از ارقام اصلاح شده و رعایت تاریخ کاشت در حال انجام است و آنچه که زمینه‌ساز تولید حداکثری بوده، در حال اتفاق است.
وی بیان داشت: با توجه به علاقه مندی کشاورزان و تلاش مسئولان هرمزگان در سال‌های نه چندان دور شاهد توسعه کمی و کیفی در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان حاجی آباد به خصوص گندم خواهیم بود.
رییس حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات محصولات کشاورزی هرمزگان، بدنبال پیدا کردن راهکارها و تمهیدات قرنطینه داخلی و خارجی در شهرستان حاجی آباد هستیم.
مشاور وزیر کشاورزی و رییس حفظ نباتات کشور به همراه  رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و فرماندار حاجی‌آباد، از مزارع، گلخانه‌ها، طرح‌های تولیدی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی شهرستان بازدید کرد.
شهرستان حاجی آباد ۳۳ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و دشت‌های آشکار و شمیل این شهرستان با منابع آبی و اقلیم مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان هرمزگان محسوب می‌شود.
گندم، ذرت علوفه ای، یونجه، سیب زمینی ، هندوانه و سایر صیفی جات بخشی از محصولات تولیدی در کنار سایر محصولات پردرآمدی هم چون خرما و مرکبات است.
بیشترمحصولات کشاورزی این شهرستان از جمله انواع خرما، گندم و صیفی جات جنبه صادراتی به بازارهای داخلی و کشورهای خارجی دارد.
شهرستان حاجی آباد در ۱۷۰ کیلومتری شمال بندر عباس واقع شده است.