شرکت خدمات حمایتی کشاورزی: توزیع کودهای شیمیایی ۲۰ درصد رشد کرد

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن کود اوره در استانهای سراسر کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

 حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در کشور اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تامین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان‌های سراسر کشور انجام گرفته و هیچ گونه نگرانی  برای تامین این محصولات وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزان در سراسر کشور برای تامین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه به کارگزاری منطقه خود مراجعه نمایند.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد:  از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن کود اوره در استانهای سراسر کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در بخش کودهای فسفاته و پتاسه نیز هم اکنون بیش از یک صد هزار تن ذخیره استراتژیک کودهای مذکور را در اقصی نقاط کشور داریم و در تمامی استانها به میزان کافی از این کودها موجود است و برای مصرف در اختیار کشاورزان قرار دارد.

رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  در زمینه نگرانی برخی کشاورزان در استان کهکیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت توزیع کود در این استان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شانزده هزار و ششصد تن انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه (حدود 66 درصد برنامه ابلاغی وزارت متبوع) برای کشت محصولات اساسی در این استان توزیع شده است و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: امیداوریم با همت مضاعف کشاورزان کهکیلویه و بویراحمدی، بیشتر از سال گذشته شاهد برداشت محصولات کیفی کشاورزی در این استان باشیم.

انتهای پیام/