۵ میلیون تن گندم کشاورزان را امسال بخش خصوصی می‌خرد

بر اساس جلسه عصر روز گذشته در وزارت جهاد کشاورزی، صنایع آرد سازی و ماکارونی به دنبال خرید قراردای ۵ میلیون تن گندم کشاورزان در سال زراعی جاری هستند که می تواند باری از دوش دولت برای تأمین منابع خرید تضمینی بر دارد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم عصر روز گذشته جلسه ای در وزارت جهاد کشاورزی با حضور  وفابخش  معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، یزدجردی رئیس انجمن کانون‌های آرد و نان، خان محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی و تعدادی از فعالان مرتبط با گندم تشکیل شد.

در این جلسه صنایع آرد و ماکارونی خواهان خرید قراردادی 5 میلیون تن گندم دروم و معمولی برای سال زراعی 66-1400 با 10 درصد بالاتر از قیمت نهایی خرید تضمینی گندم شدند.

در سال گذشته نیز خرید قراردادی گندم توسط بخش خصوصی به صورت محدود و آزمایشی انجام شد اما در سال جاری این موضوع به طوری جدی تری دنبال شده است.

بر این اساس کشاورزان متعهد خواهند شد که گندم تولیدی را بر اساس استاندارد های مورد نظر بخش خصوصی تولید کنند و صنایع نیز محصول آنها را 10 درصد بالاتر از دولت خریداری میکنند.

بر اساس اطلاعات واصله این جلسه امروز نیز ادامه خواهد داشت تا طرفین به توافقات نهایی دست یابد.

خرید تضمینی گندم هزینه های زیادی برای دولت به همراه دارد که در سال های گذشته همواره به سختی انجام و حتی پول کشاورزان با تاخیر پرداخت می شود؛ خرید قراردادی گندم در صورتی که به درستی اجرا شود، می تواند باری از دوش دولت بردارد.

انتهای پیام/