اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۳۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشور

ئیس سازمان حفظ نباتات كشور از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۳۰ هزار و ۷۰۰ هكتار از اراضی پنج استان جنوبی كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، محمدرضا درگاهی روز پنجشنبه در سفر به استان خوزستان و در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرایی در پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان تا به امروز بالغ بر ۳۰ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانس خود که در این خصوص با کشورهای همسایه و دبیر کمیسیون ملخ صحرایی در فائو برگزار شد، گفت بر اساس گزارش‌های فائو، شرایط منطقه امسال نسبت به سال گذشته در خصوص تهاجم این آفت ویژه است و مبارزه سنگین‌تری در پیش خواهیم داشت بنابراین لازم است کشورهای همسایه نیز در این خصوص دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشند.

درگاهی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با این آفت افزود: تجربه خوب سال گذشته و هماهنگی های از پیش صورت گرفته و همچنین عملکرد و آمادگی خوب همکاران ما موجب خواهد شد تا انشاالله بتوانیم این شرایط حساس را پشت سر بگذاریم.